Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Jest porozumienie w sprawie mostu na zakopiance

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ strefabiznesu.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Jest porozumienie w sprawie mostu na zakopiance
fot. cogdogblog, flickr.com, CCA
Po długim sporze między drogowcami, a mieszkańcami, w Białym Dunajcu ma w końcu powstać most w ciągu zakopianki. Jak podaje portal „Strefa Biznesu” – nowa przeprawa ma powstać w miejscu starej. Obecnie miejscowość jest nękana przez gigantyczne korki.

Głównym powodem sporu było to, że według planu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad miał on powstać w nowym śladzie drogi. Na to nie chcieli zgodzić się mieszkańcy i w tej sprawie ich upór zaowocował sukcesem. Most zostaje na miejscu i nowa konstrukcja powstanie w miejscu starej.

Sprawa pozostawała bez rozwiązania przez ponad siedem lat. Teraz, kiedy doszło do porozumienia, kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Po wybudowaniu przeprawy przez rzekę przejazd w tym miejscu zostanie upłynniony. Zadowoleni są też mieszkańcy. Nie tylko dostaną nowy most, będzie on wybudowany na ich warunkach.

– Wygląda na to, że nowy most na zakopiance można postawić w miejscu obecnego – mówi Iwona Mikrut-Purchla, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA. – Mamy opinię Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, że ewentualne obniżenie konstrukcji (względem wysokości, na której dziś jest jezdnia) byłoby możliwe. Nie ma też potrzeby budowy podpory w nurcie rzeki, którą w razie powodzi płyną nawet całe drzewa – dodaje.

Decyzja RZGW pozwala wybudować most w taki sposób w jaki chcieli tego też drogowcy. – Jest postęp, ale jeżeli mamy prowadzić jakiekolwiek prace projektowe, musimy mieć notarialne porozumienie zaakceptowane przez sąsiadów przyszłego mostu – zastrzega Mikrut-Purchla. – Nie możemy pozwolić sobie na angażowanie pieniędzy ze skarbu państwa, jeżeli nie będziemy mieli pewności, że właściciele działek nie zmienią zdania – dodaje.

Podczas prac budowlanych potrzebne będzie jednak miejsce na most tymczasowy. Drogowcy i mieszkańcy dogadali się w taki sposób, że działki zostaną zajęte przez GDDKiA tyko na czas robót związanych z budową mostu.

Zaletą wybrania budowy mostu w starym śladzie jest niższa cena. Taka inwestycja będzie o wiele tańsza niż wcześniej planowana. Koszty spadną z 24 mln zł do ok. 7 mln zł. Może to spowodować przyspieszenie działań w kierunku realizacji projektu nowego mostu. Pośpiech jest niezbędny ponieważ stara konstrukcja jest w złym stanie.

Cały tekst
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5